Hoe een artikel te verzenden?

Het verzendproces is makkelijk! Vinted laat je weten wanneer het artikel is gekocht en stelt je op de hoogte van de volgende stappen voor verzending op basis van de methode die de koper heeft gekozen.

Als de koper voor PostNL heeft gekozen:

  • Je ziet de verzendinstructies in het gesprek met de koper - op dat moment weet je dat het artikel is betaald.
  • Verzend het artikel met tracking binnen 5 werkdagen en vergeet niet de bon te bewaren!
  • Ga naar het gesprek met de koper en voer de tracking code in het voorbestemde veld.
  • Zodra de koper heeft bevestigd dat het artikel is afgeleverd en dat alles oké is, wordt de betaling voor het artikel + de verzendkosten naar je Vinted Portemonnee overgeboekt.

Als je de aangepaste verzending aanbiedt en de koper heeft het artikel gekocht, het proces is ook makkelijk:

  • Verzend het artikel nadat je de verzendinstructies hebt geopend. Je kunt de koper ook een foto van de verzendbon sturen.
  • Ga naar het gesprek met de koper en klik op de "Ik bevestig dat ik het heb verstuurd" knopje binnen 3 dagen na het lezen van de verzendinstructies.
  • Zodra de koper het artikel heeft ontvangen en bevestigd dat alles oké is, wordt de betaling voor het artikel + de verzendkosten overgeboekt naar je Vinted Portemonnee.

Goed om te weten:

  • Zorg ervoor dat het artikel in een goede conditie bij je koper aankomt - verpak het artikel op een geschikte manier.
  • Bij verzending met track&trace wordt de tracking op Vinted automatisch geüpdated, maar het kan tot 48 uur duren.
  • Als we binnen 4 dagen nadat er op de knop 'Verzonden' is gedrukt geen trackinginformatie krijgen, wordt de transactie geannuleerd.
  • Als de verzendinstructies binnen 5 dagen wordt niet gelezen, wordt de transactie automatisch geannuleerd.
Heb je iets aan dit antwoord gehad? of